duminică, 22 august 2010

Canoanele societatii

Nu vi s-a intamplat sa vi se spuna sa nu faceti ceva ca "ce zic ceilalti"? Nu vi s-a inatmplat sa nu faceti ceva pentru ca stiti ca cei din jur se vor uita stramb?

Ce-ar fi sa traim intr-o lume lipsita de prejudecati, si atata timp cat nu faci rau nimanui, sa poti trai dupa pofta inimii?
Ce daca azi vreau sa ma imbrac in fusta scurta si slapi, daca asa ma simt eu bine?
Ce daca azi vreau sa port 5 codite pe plaja, pentru ca asa o fac fericita pe nepotica mea?
Ce daca azi vreau sa dansez in centru pe muzica fantanii cantatoare?
Ce daca azi vreau sa ma dau in carusel impreuna cu copiii de 5 ani?
Ce daca azi vreau sa imi pun in par cleme cu fluturasi si floricele?


Cine decide tiparul dupa care trebuie sa ne comportam in societate? Majoritatea? Dar oare majoritatea nu s-a saturat si ea sa simta legata de anumite prejudecati? N-am fi cu totii mai fericiti daca am lasa deoparte aceste tipare de referinta si ne-am comporta asa cum simtim?
Stiu ca n-o sa mai schimbam acum conceptia babelor din fata blocului, dar ce-ar fi daca nu ne-ar mai pasa?

Ce-ar fi daca fiecare ar intelege ca fericirea nu inseamna sa ii faci fericiti pe ceilalti, ci sa te simti tu fericit in propria piele, si ca libertatea ta presupune sa nu te simti constrans sa traiesti in tiparele altora.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu