miercuri, 22 iunie 2011

Despre produsele bancare

Am citit azi un articol despre cum sa folosesti cardurile de credit in avantajul tau, cum sa faci jonglerii cu cardurile fara sa platesti dobanzi.
Am ras cu pofta cand am citit ca una dintre recomandari ar fi sa ma duc prin supermarket, rugandu-ma de toata lumea sa ma lase sa platesc eu cu cardul si sa imi dea mie cash-ul, pentru a face rost de cash si a beneficia de comision 0 la tranzactia cu cardul.


Asa mi-a venit ideea scrierii unui articol despre plusuri si minusuri la folosirea produselor bancare. Pentru ca sunt genul de persoana interesata din necesitate, dar si ca hobby, am invatat cum sa le utilizez mai eficient. Asa ca o sa mentionez cateva puncte pe care eu le consider importante.
  1. In general bancile in ziua de azi ofera pachete de servicii, prin care puteti obtine la un pret anual decent, mai multe conturi si carduri deschise pentru un unic comision, spre diferenta, deschizand mai multe conturi la care ati plati individual un comision, apropiat de cel al unui pachet. Preferabil, trebuie aleasa o banca ce nu percepe comisioane la tranzactiile interne, pentru a putea muta gratuit banii intre conturile proprii. Daca vreti sa folositi un cont curent in RON, unul in valuta, si un cont de economii,pretul unui pachet va fi cam la jumatate din comisionele celor 3 conturi insumate.
  2. Majoritatea bancilor ofera Internet Banking, pentru administrarea conturilor personale. Pentru siguranta tranzactiilor efectuate online, este foarte important sistemul  de securitate folosit de aplicatia bancii, iar cele mai sigure sisteme sunt cele care folosesc token-ul generat de digipass, cum ar fi produsele de la Unicredit Tiriac sau ING. Urmatorul nivel de securitate il consider pe cel care foloseste ceritificate, cum ar fi cel de la Alpha Bank.
  3. Alegeti un card de credit versus o descoperire de cont (overdraft). Produsele sunt aproape similare, dar cu mici diferente care costa bani. Descoperirea de cont ofera o suma de bani (de obicei limita a 3 salarii), care sunt disponibili in contul de debit (contul in care se primeste salariul de obicei). Fiind impreuna cu salariul, este greu de tinut o evidenta, cand s-a terminat salariul si cati bani am folosit din descoperit. Iar aici intervine dobanda, aplicata la suma luata din descoperirea de cont, incepand cu prima zi. Un card de credit, se poate face pe aceeasi suma, iar banii utilizati la comerciati, au o perioada de gratie, in care nu se aplica dobanda(40-60 de zile, in functie de banca).
  4. Folositi pe cat de putin posibil extragerea de bani de un card de credit. Perioada de gratie este aplicata doar la platile facute la comercianti. Dobanzile aplicate la extragere, se percep din prima zi, si sunt cele mai mari dobanzi de pe piata.Din cunostintele mele, momentan exista un singur card de credit cu perioada de gratie si la retragere MasterCard Forte de la Transilvania
  5. Exista de asemenea  carduri de cumparaturi in rate, cu dobanda 0. Si nu sunt o prostie. Daca platesti lunar suma de plata, chiar nu se aplica nici o dobanda. Nu cunosc toate ofertele la aceste tipuri de carduri, dar din ce am observat prin magazine cele mai multe lucreaza cu Credit Europe, prin asa numitul Card Avantaj.
  6. Cardurile de credit si descoperitul de cont, sunt luate in considerare atunci cand vreti sa faceti un credit. Majoritatea bancilor considera 2% din limita aprobata pe un card de credit sau descoperit de cont, ca si rata lunara. Asa ca daca aveti in plan un credit curand, mai bine mai asteptati cu deschiderea unui card de credit.
Dupa cum spuneam, astea sunt cateva observatii ale mele personale. Fiecare e liber sa se foloseasca sau nu de ele.
Si dupa cum stiu prietenii mei, as putea dezbate mult pe acest subiect, dar o sa ma opresc totusi aici, pentru a nu obosi audienta cu detalii :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu