marți, 9 august 2011

De voie buna

De curand mi-am readus aminte de Vlad Musatescu.
Pentru cei care nu recunosc acest nume, pot sa va spun ca este unul dintre cei mai mari scriitori romani, parerea mea. Poate spun asta si prin prisma faptului ca, de fiecare data cand i-am citit operele, mi-a adus zambetul pe buze, si nu de putine ori m-a facut sa rad in hohote.

Este o lectura usoara, plina de umor si de aventuri. Autorul, care este si personaj in cartile sale este un mare detectiv numit Conan Doi, pe care nepoteii lui, ostrogotii, il apostrofeaza intr-una din zile:
"Domnule, marii detectivi dorm cu ochii deschisi, vad tot, aud tot si sar imediat din pat, la primul semnal de alarma. Sherlock Holmes, personajul creat de Conan Doyle, caruia i-ai luat si numele, schimban-du-l un pic, zicand ca, astfel, ii aduci un omagiu, pai bine, domnule Conan Doi, Sherlock Holmes n-a inchis niciodata ochii in timpul pregatirii unei actiuni de anvergura, asa cum ar trebui sa fie marea noastra expeditie in Delta!"

Printre romanele cele mai cunoscute se numara:"De-a v-ați ascunselea", "De-a puia gaia", "De-a baba oarba", "De-a bîza", "Contratimp" , "Unchiul Andi Detectivul și nepoții săi ostrogotii",  "Aventuri aproximative" si ... lista continua

Nu stiu cator persoane acest autor le-a marcat cumva existenta, insa stiu ca pentru mine, a fost o raza de soare ori de cate ori am avut nevoie.


Si mai jos, un mic fragment rupt din operele sale:
"De ce nu-ti tratezi oasele gatului? Le-ai auzit cum paraie si troznesc, de parca ai avea surcele in coloana vertebrata?... Dupa mine, care-s si eu suferind de discotecopatie, n-ar strica sa mergi la Baile Govora. Au aia, acolo, niste masori de groaza lumii. Piftie iti fac oasele, de nu mai simti nimic dupa aceea. Dar nici capul, nici ala nu se mai poate chema cap. Ci mai curand clopot intr-un ceaun, asa iti balangane mintea inauntru.."

Tuturor celor ce doresc o lectura usoara si placuta, le recomand cu caldura acest mare autor. Sigur nu vor da gres :)


 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu